Munkabizottságok
Az egyes szállítmányozási szakterületek speciális kérdéseinek vizsgálatára, javaslatok kidolgozására a Szövetség munkabizottságokat működtet. A munkabizottságokban a tagok által delegált szakértők, érdeklődésüktől és szakmai tapasztalatuktól függően, jellemzően önként vesznek részt. A munkabizottságok vezetőjét a bizottsági tagok választják meg.
A munkabizottságok és vezetőik névsora:
Oktatói Tagozat | Erdélyi László |
HR Munkabizottság | Gáldi Zoltán |
Közúti Szállítmányozási Munkabizottság | Kiss Gábor |
Légi Szállítmányozási Munkabizottság | Kossuth József |
Tengeri Szállítmányozási Munkabizottság | Capt. Szalma Béla |
Folyami Szállítmányozási Munkabizottság | Szalma Botond |
Szállítmányozási Szakértői Bizottság | Fülöp Zsolt |
Logisztikai Munkabizottság | Cseh Ottó |
Etikai Bizottság | Iszak Tibor |
A munkacsoport első számú, kiemelt feladata a magyar „Kurzarbeit” rendelet gyakorlatba való átültetésének támogatása. A munkacsoport egy speciális kompetencia-központként össze fogja gyűjteni a rendelkezésre álló információkat és elő fogja mozdítani, hogy a felmerülő kérdésekre mielőbb válaszokat kaphassunk. A munkacsoport vezetését Gáldi Zoltán, a DHL Freight Magyarország Kft. ügyvezetője, az MSZSZ Felügyelőbizottsági tagja vállalta.
A munkacsoportban elsősorban HR-szakemberek és első számú vezetők részvételére számítunk.
A Szövetség tagjainak széles köre érintett a közúti szállítmányozásban, s egy részük a közúti fuvarozásban is. A Közúti Szállítmányozási Munkabizottság a Szövetség szóban forgó tevékenységekre szakosodott tagjaik véleményét, érdekeit fogalmazza meg és juttatja el más érdekképviseletekhez, illetve állami hatóságokhoz.
2019 szeptember 4-én, a Budapest Airport elnöki tárgyalójában egy alakuló üléssel megkezdte munkáját az Magyar Szállítmányozók Szövetsége Egyesület (MSZSZ) légi munkacsoportja.
A résztvevők napirendre tűzték a digitalizáció tárgykörét, a légi fuvarlevelek használatának fejlesztésének és más szoftverek, IT-megoldások (például BUD Cargo City, Gate management / Slot booking rendszer a kamionoknak, cargo statisztikák megosztása stb.) magyarországi alkalmazásának megvitatását. Terítékre került a légi gyógyszerlogisztika: további fejlesztések a ferihegyi infrastruktúrában, CEIV tanúsítási rendszer kiépítése hazánkban, zártláncú légi áruoperáció. A BUD Cargo City-ben az élőállat-szállítás körülményeinek fejlesztése kapcsán beszéltek a dedikált élőállat-kezelő központ kialakításáról és licenszek bővítéséről. A vám témakör érintette a szabályozási változásokat, többek között az elektronikus vámkezelést és a 22 EUR alatti értékű küldemények vámkezelésmentességének megszűnését 2021-től. Az egyeztetés kiterjedt a cargo biztonsági ellenőrzési folyamatok fejlesztésére, új technológiákra, valamint a légi veszélyesáru-szállítás működési környezetére és a hatósági ellenőrzésekre.
A Tengeri Szállítmányozási Munkacsoport megalakulásával fontos mérföldkőhöz érkezett a Magyar Szállítmányozók Szövetsége. A tengeri szállítmányozás jelentős szeletet képvisel a hazai szállítási piacból, az ezzel foglalkozó társaságok pedig mindig is kiemelt szerepet töltöttek be a magyar nemzetgazdaságban és ezek a vállalkozások alkotják a Szövetség gerincét is. A Tengeri munkacsoport azért jött létre, hogy a szállítmányozói szakma hatékonyabban érje el a közös céljait, sikeresebben képviselje a kollektív érdekeket és eredményesebben lépjen fel a jogalkotók és hatóságok irányában. Különleges hangsúlyt és fokozott lendületet adott a munkacsoport megalakulásának az is, hogy az MSZSZ azt a megtisztelő feladatot kapta, hogy szakértői véleményt adjon egy kiemelt fontosságú állami projekt kapcsán. A szakmai anyag elkészítése egy kivételes lehetőség arra, hogy a Szövetség és tagjai a legmagasabb szinten is megmutathassák szakmai kompetenciájukat. Elismerés illeti az MSZSZ tengeri szállítmányozásban érintett tagvállalatait, akik az év végi szállítási csúcsszezon ellenére aktív részt vállaltak a munkában és kitűnő szakembereket delegáltak a munkacsoportba.
Az elnökség által kijelölt 3 tagú bizottság, amely a tagok üzleti magatartását az MSzSz Etikai Kódexe alapján bírálja el. Az Etikai Bizottság, szükség esetén, előterjesztést tesz az elnökség részére.